بی‌گلوتن » سلیاک خاموش عوارض خطرناکی دارد

سلیاک خاموش عوارض خطرناکی دارد

یک فوق‌تخصص گوارش گفت: پوکی استخوان و تیروئید مقاوم به درمان و حتی نازایی می‌توانند در نتیجه بی‌توجهی به سلیاک خاموش بروز کنند.
عوارض خطرناک سلیاک خاموش

به گزارش بی‌گلوتن به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی اهواز / دکتر پژمان علوی‌نژاد (فوق‌تخصص گوارش و کبد و آندوسکوپی) گفت: با توجه به این‌که شناسایی بیماران سلیاک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، مرکز تحقیقات گوارش مستقر در بیمارستان امام خمینی اهواز به منظور ارائه خدمات مطلوب، ویزیت رایگان را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد بیماران مبتلا به سلیاک توسط فوق‌تخصص‌های گوارش تشخیص داده می‌شوند و در مطالعه‌ای که در استان خوزستان مشخص شد که اکثر بیماران پس از ۵ سال ابتلا به سلیاک مورد تشخیص قطعی قرار می‌گیرند و تا سال‌های با سلیاک خاموش سر می‌کنند.

علوی‌نژاد با اشاره به این که مرکز تحقیقات گوارش و کبد روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه در نوبت صبح آماده ویزیت بیماران است؛ تصریح کرد: بیماران می‌توانند برای دریافت خدمات مختلف در روزهای ذکر شده به مرکز تحقیقات گوارش واقع در طبقه چهارم بیمارستان امام خمینی اهواز مراجعه کنند.

وی با بیان این‌که در صورت عدم توجه بیمار به علائم بیماری، عوارض بسیار خطرناکی در دراز مدت بروز می‌کنند، اظهار داشت: بیمار به دنبال ابتلا به بیماری سلیاک کم خونی و فقر آهن را تجربه می‌کند.

علوی‌نژاد ادامه داد: پوکی استخوان و تیروئید مقاوم به درمان و حتی نازایی می‌توانند در نتیجه بی‌توجهی به علائمِ سلیاک خاموش یا درمان نشده بروز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

0 مورد سبد خرید