بی‌گلوتن » رژیم بدون گلوتن محدودیت نیست!

رژیم بدون گلوتن محدودیت نیست!

امروزه جنبش رژیم بدون گلوتن افراد زیادی را تحت تاثیر قرار داده است، کسانی که از گلوتن پرهیز می‌کنند اغلب احساس بهتری دارند و سلامتی بیشتری را تجربه می‌کنند.
رژیم بدون گلوتن محدودیت نیست

به گزارش بی‌گلوتن/ زندگی بدون گلوتن فقط به رعایت یک رژیم غذایی محدود نمی‌شود و یک سبک زندگی متفاوت و سالم است و در تمامی جنبه‌های زندگی فرد تاثیر می‌گذارد.

کسی که به اجبار یا اختیار گلوتن را از رژیم غذایی خود حذف می‌کند، حتمن تغییرات بسیار زیادی را در رفتارهای اجتماعی و نوع معاشرت با افراد گلوتن‌خوار احساس می‌کند.

شاید رعایت رژیم بدون گلوتن برای افرادی که تحت بیماری سلیاک از این پروتئین پرهیز می‌کنند کار سختی باشد؛ اما ناگفته نماند، در بسیاری از مواقع رعایت رژیم در نتیجه رفتار بیشتر افراد جامعه (گلوتن‌خواران) سخت می‌شود و به عبارت دیگر اگر افرادی که رژیم بدون گلوتن را رعایت نمی‌کنند از این رژیم درک درستی داشته باشند، رعایت رژیم بی‌گلوتن برای افراد مختلف کار سختی نخواهد بود.

زندگی بدون گلوتن این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا با افراد مختلفی که این رژیم را رعایت می‌کنند آشنا شوید و در رعایت هر چه بیشتر و دقیق‌تر رژیم به یکدیگر کمک کنید و هم‌چنین افراد بیشتری را در مسیر یک زندگی سالم و بدون گلوتن قرار دهید.

شاید زندگی بدون گلوتن در ابتدای مسیر برای بعضی از بیماران سلیاک سخت باشد و این افراد برای رعایت رژیم و تغییر سبک زندگی خود با مشکلات متعددی مواجه شوند و به اصطلاح رایج در سبک زندگی جدید سردرگم شوند.

نکته‌ مهم این است که رعایت رژیم بدون گلوتن سخت نیست و شما به مرور زمان متوجه می‌شوید بدون گلوتن بودن مزایای متنوع و بسیار زیادی دارد.

کسانی که بدون گلوتن زندگی می‌کنند، در این مسیر همراهان بسیاری را پیدا می‌کنند و با اشتراک در زمینه تغذیه گروه‌های اجتماعی جدید و متنوعی را شکل می‌دهند.

در حال حاضر جنبش بدون گلوتن به دلایل فراوانی افراد زیادی را تحت تاثیر قرار داده است، افرادی که از گلوتن پرهیز می‌کنند، اغلب احساس بهتری دارند و در مراحل مختلفی از زندگی خود سلامتی بیشتری را تجربه می‌کنند.

گلوتن پروتئینی موجود در گندم و جو و چاودار است و بر اساس تحقیقات مختلف اثبات شده است که این پروتئین مزیت یا فایده‌ای برای بدن انسان ندارد و از طرف دیگر از بین تمام گروه‌های غذایی که انسان از آن‌ها تغذیه می‌کند گلوتن سهم کوچکی را به خود اختصاص داده است.

 

برای اطلاع بیشتر در مورد نقش گلوتن در گروه‌های غذایی مختلف قسمت سوم پادکست بی‌گلوتن را گوش دهید، در این قسمت دکتر منصور رضایی (متخصص تغذیه) در مورد گلوتن و نقش آن در زندگی انسان‌ها توضیح می‌دهد.

 

قسمت سوم پادکست بی گلوتن

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

0 مورد سبد خرید