بی‌گلوتن » بیماران سلیاک زودتر کرونا نمی‌گیرند!

بیماران سلیاک زودتر کرونا نمی‌گیرند!

سلیاک یک اختلال خودایمنی است و با نقص ایمنی تفاوت دارد؛ با این تعریف شانس ابتلای بیماران سلیاک به ویروس کرونا همانند افراد عادی تخمین زده می‌شود.
کرونا و بیماری سلیاک

به گزارش بی‌گلوتن / با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان این روزها بسیاری از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مقداری بیشتر از سایر افراد نگرانی و اضطراب را تجربه می‌کنند.

به اعتقاد بسیاری از متخصصان، افراد درگیر با بیماری‌هایی مانند «دیابت نوع یک»، «فشار خون بالا» و «اختلالات ریوی» و «سرطان» و بیماری‌هایی که سبب بروز نقص ایمنی می‌شوند، بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

سوال اصلی اینجاست که آیا بیماری سلیاک همانند سایر بیماری‌ها احتمال ابتلا به کرونا و یا تجربه عوارض شدید بیماری را بیشتر می‌کند یا نه؟

یک کلام پاسخ به این سوال «خیر» است، چراکه بیماری سلیاک یک اختلال خودایمنی است و با نقص ایمنی تفاوت دارد؛ با این تعریف شانس ابتلای بیماران سلیاک به ویروس کرونا همانند افراد عادی تخمین زده می‌شود.

لازم به ذکر است؛ سالمندانی که به سلیاک مبتلا هستند ممکن است عوارض بیماری کرونا را شدیدتر از جوانان تجربه کنند.

 

لطفن در این روزها بیشتر از قبل بهداشت فردی را رعایت کنید و از حضور غیرضروری در مکان‌های عمومی اجتناب کنید و در خانه بمانید.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

0 مورد سبد خرید