بی‌گلوتن » گلوتن در کباب مخفی می‌ماند!

گلوتن در کباب مخفی می‌ماند!

در رستوران‌ها دقت کنید که کباب را همراه با نان سرو نکنند، برخی از رستوران‌ها کباب را با نان از سیخ بیرون می‌کشند و این عمل کباب را به گلوتن آلوده می‌کند.
کباب بدون گلوتن

به گزارش رسانه بی‌گلوتن / در بسیاری از مواقع رژیم بدون گلوتن ناخواسته شکسته می‌شود و گلوتن [مخفی] راه خودش را به روده کوچک باز می‌کند.

گلوتن مخفی به این معناست که گلوتن از مسیری نامشخص و غیرملموس به داخل بدن راه پیدا می‌کند، در این مواقع گلوتن ممکن است در لایه زیرین یکی از مواد یا ترکیبات محصول قرار گرفته باشد و ما از وجود آن بی اطلاع باشیم.

پادگست بی گلوتن - گلوتن مخفی

اگر می‌خواهید در مورد «گلوتن مخفی» بیشتر بدانید قسمت دوم پادکست بی‌گلوتن را گوش دهید.

 

کباب یکی از غذاهای پرطرف‌دار ایرانی است و بیشتر افراد کباب پخته‌شده و سروشده در رستوران‌ و کباب‌فروشی‌های مختلف را به کباب خانگی ترجیح می‌دهند.

همه می‌دانیم که گوشت بدون گلوتن است، اما همین ماده‌ی بدون گلوتن می‌تواند در فرآیند طبخ یا ترکیب با سایر افزودنی‌ها و مواد اولیه به گلوتن آلوده شود. کباب در حین طبخ یا بعد از طبخ در مرحله سرو شدن می‌تواند با گلوتن ترکیب شود.

برای مثال بسیاری از افراد و آشپزها برای تهیه کباب مقداری ادویه و آبلیمو و ماست به گوشت اضافه می‌کنند، در اینجا ادویه و آبلیمو و ماست می‌توانند محصولاتی حاوی گلوتن باشند و با گوشتی که بدون گلوتن است ترکیب شوند. از طرفی دیگر در بسیاری از رستوران‌ها کباب را همراه با نان سرو می‌کنند، یعنی آشپز یا مسئول سرو غذا کباب را با تکه‌ای نان از سیخ بیرون می‌کشد و به احتمال زیاد آن را لای نان گلوتن‌دار می‌گذارد. نزدیکی کباب و نان حاوی گلوتن می‌تواند کباب بدون گلوتن را آلوده کند و بدیهی است افرادی که رژیم بدون گلوتن را رعایت می‌کنند باید از خوردن این کباب پرهیز کنند.

 

انتهای پیام/

 

آیا برنج فاقد گلوتن است؟

دیدگاهتان را بنویسید

0 مورد سبد خرید