بی‌گلوتن » سلیاک برای والدین سخت‌تر از کودک است

سلیاک برای والدین سخت‌تر از کودک است

بهتر است برچسب‌های روی محصولات را همراه با فرزندتان بخوانید، حتی وقتی فرزند شما کوچک است و توانایی خواندن و نوشتن ندارد.
رژیم بدون گلوتن برای کودکان سخت است

به گزارش رسانه بی‌گلوتن / متاسفانه بیشتر والدین با ترس و عدم اطمینان به سمت رژیم بدون گلوتن می‌روند و رعایت این رژیم را کاری طاقت‌فرسا و سخت می‌دانند؛ برخی از والدین می‌گویند که بیماری سلیاک در کودک، برای پدر و مادر بسیار سخت‌تر از خود کودک است.

این‌که اجازه ندهید کودک‌تان با رعایت رژیم بدون گلوتن احساس گناه و غم داشته باشد کار سختی است، اما باید بدانید که کودکان گوش دارند و نظاره‌تر تمام اعمال و شنونده تمام حرف‌ها هستند و نکته‌های منفی را به سمت خود می‌کشند و آن‌ها را به یاد نگه می‌دارند.

بسیاری از والدین ممکن است لفظ عذرخواهی را برای رژیم بدون گلوتن به کودکان خود القا کنند و خودشان در هنگام درخواست مواد بدون گلوتن و یا هنگام رد مواد حاوی یا فاقد گلوتن قبل از پرسش خود عذرخواهی کنند. برای مثال در رستوران قبل از سفارش غذا می‌گویند: «ببخشید آیا برنج شما فاقد گلوتن است؟ عذرخواهی می‌کنم که کودک من مشکل دارد و نباید گلوتن مصرف کند!» بدیهی است که این کار اشتباه است و کودک را با خطای ناکرده مواجه می‌کند.

 

رعایت رژیم بدون گلوتن شرمندگی یا احساس گناه ندارد

افراد مبتلا سلیاک یا حساس به گلوتن از میان غلات فقط بخش کوچکی از آن که شامل گندم و جو و چاودار می‌شود را مصرف نمی‌کنند و حتمن جایگزین‌های متعددی برای این غلات وجود دارند که با اندکی خلاقیت می‌توان با آن‌ها غذاهایی متنوع و متعددی را درست کرد.

 

برچسب‌های بدون گلوتن را به همراه فرزندان بخوانید

بهتر است برچسب‌های روی محصولات را همراه با فرزندتان بخوانید، حتی وقتی فرزند شما کوچک است و توانایی خواندن و نوشتن ندارد. این کار باعث می‌شود تا کودک در فرآیند یافتن غذاهای بدون گلوتن دخیل شود و خودش به چیزهایی که نمی‌تواند بخورد واقف شود.

والدین باید اجازه دهند تا کودک در مسیر رشد همان‌طور که مسایل و امور مختلف زندگی را تجربه می‌کند، زندگی بدون گلوتن را تجربه کند و با سبک زندگی منحصر به خود رشد کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

0 مورد سبد خرید