بی‌گلوتن » برچسب‌های Gluten Free را بشناسیم

برچسب‌های Gluten Free را بشناسیم

تولیدکننده‌ای می‌تواند نماد «بدون گلوتن» را بر روی بسته‌بندی محصول خود درج کند که محصولش کمتر از ۲۰ قسمت در میلیون (PPM) گلوتن داشته باشد.
gluten free آرم

گزارش بی‌گلوتن / امروزه محصولات متعددی در داخل و خارج ایران تولید می‌شود و برخی از آن‌ها با برچسب «بدون گلوتن» یا «gluten free» به فروش می‌رسند.

خوشبختانه امروزه بسیاری از تولیدی‌های مواد غذایی به رژیم بدون گلوتن اهمیت می‌دهند و با رعایت استانداردهای لازم محصولات مختلف تولید می‌کنند، اما برخی از افراد سودجو بدون رعایت استانداردهای لازم محصولات حاوی گلوتن را با عنوان «بدون گلوتن» به بازار عرضه می‌کنند.

 

مطلب دروغگویی رستوران‌های آمریکایی در ارائه غذاهای بدون گلوتن را بخوانید.

در حال حاضر بسیاری از افرادی که بیماری سلیاک دارند یا رژیم بدون گلوتن را رعایت می‌کنند برای خرید و تهیه محصولات بدون گلوتن چالش‌های متعددی دارند و اعتماد کردن به محصولات مختلف و جدید برای این افراد کار بسیار سختی است.

 

 

قانون برچسب‌های بی‌گلوتن در سازمان غذا و داروی آمریکا

در ۲ آگوست ۲۰۱۳ (۱۱ مردادماه ۱۳۹۲) سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قانون برچسب زدن مواد غذایی بدون گلوتن را اعلام کرد. بر اساس این قانون تولیدکننده‌ای می‌تواند نماد «بدون گلوتن» را بر روی بسته‌بندی محصول خود درج کند که محصولش کمتر از ۲۰ قسمت در میلیون (PPM) گلوتن داشته باشد.

با این تعریف هر ماده غذایی مطابق با استاندارد FDA ممکن است علامت «بدون گلوتن» داشته باشد، حتی اگر به طور طبیعی عاری از گلوتن باشد (به عنوان مثال آب یا فرآورده‌های تازه).

امروزه محصولات فاقد گلوتن در سراسر دنیا با علائم و آرم‌های متعددی فروخته می‌شوند، در حالت کلی تمامی آرم‌ها صرف نظر از تفاوت در رنگ و ظواهر گرافیکی از علائم و متن‌ها و نمادهای ثباتی تبعیت می‌کنند و تفاوت‌های بسیار اندکی میان‌ آن‌ها وجود دارد.

در ادامه این مطلب با نوشته‌های برچسب‌های بدون گلوتن / «gluten free» در کشورهای مختلف آشنا می‌شویم.

gluten free

 

gluten free , non gluten آمریکا
sin gluten اتحادیه اروپا
بدون گلوتن – فاقد گلوتن ایران
glutensiz , Gluten içermiyor ترکیه
خالٍ من الغلوتین عربستان

 

انتهای پیام/

 

رژیم بدون گلوتن گران است

آیا-گلوتن-بد-است؟

دیدگاهتان را بنویسید

0 مورد سبد خرید